שוויון עם נטל • "אין זכות יסוד לחייל לא להתגלח"

    קובי פינקלר, דוד לזר | צילום: דוד לייזרוביץ No Comments on שוויון עם נטל • "אין זכות יסוד לחייל לא להתגלח"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דווקא בעת שנושא גיוס החרדים לצה"ל עומד במוקד השיח הציבורי והפוליטי, והמפלגות החרדיות עשו היסטוריה לאחר שחתמו והסכימו על חוק הגיוס המתוקן – יש כאלו מבין החרדים שהתגייסו שחוששים מקביעה של שופטי בג"ץ הבוקר.

    הבוקר (שני) נערך דיון בבג"ץ בעתירה עקרונית שהוגשה נגד פקודה שהוצאה בצה"ל המטילה מגבלות על גידול זקן.

    שופטי בית המשפט העליון, קיבלו פה אחד את עמדת הצבא כי הפקודה חוקית וסבירה, ובהמלצתם החליט העותר למחוק את העתירה.

    השופטים ציינו בדיון כי אין זכות יסוד לחייל לא להתגלח, והסכימו עם עמדת הצבא בדבר הצורך לשמור על המשמעת הצבאית. לפיכך, מועד כניסת הפקודה לתוקף יקבע בימים הקרובים. השופט מזוז אמר בדיון "אין זכות יסוד לחייל לא להתגלח גם אם זה לא נוח לו. צבא זה צבא ובצבא יש משמעת".

    החלטת בית המשפט העליון, גררה זעם רב בקרב המתגייסים החרדים בעלי הזקנים, אשר חוששים כי מעתה יוטלו בפועל מגבלות שיאסרו גידול זקנים בצה"ל, וזאת בעקבות פסק הדין החדש.

    גורמים העוסקים בשילוב חרדים לצה"ל, ביקרו אף הם את פסק הדין ואמרו לאתר 'קול חי' כי "דווקא בתקופה זו שלראשונה המפלגות החרדיות חתמו על חוק גיוס לחרדים, החלטת בג"ץ יכולה לשמש כפתחון פה נגד הגיוס לצה"ל".

    מדובר צה"ל נמסר על החלטת בג"ץ כי "שופטי בית המשפט העליון קיבלו פה אחד את עמדת הצבא שלפיה הפקודה חוקית וסבירה, ובהמלצתם החליט העותר למחוק את העתירה. השופטים ציינו בדיון שאין זכות יסוד לחייל לא להתגלח והסכימו עם עמדת הצבא בדבר הצורך לשמור על המשמעת הצבאית. לפיכך, מועד כניסת הפקודה לתוקף יקבע בימים הקרובים".

    גורם צבאי אמר הערב לאתר 'קול חי' כי "החלטת בג"ץ לא תשנה את המדיניות הקבועה הקיימת בצה"ל וכי הצבא מתכוון להמשיך ולאשר גידול זקן מטעמי דת, מטעמים רפואיים ובאישורים חריגים".



    0 תגובות